Paraty & Ilha Grande - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Jane & Inges - WaarBenJij.nu Paraty & Ilha Grande - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Jane & Inges - WaarBenJij.nu

Paraty & Ilha Grande

Blijf op de hoogte en volg Jane & Inges

23 Februari 2014 | Brazilië, Ilha Grande

2 dagen reizen, 3 continenten verder bestemming bereikt; Paraty.
Helemaal gebroken komen we aan in dit kleine vissersdorpje dat een beetje Cubaans aan doet. Gekleurde huisjes, lelijke eendjes, en straat stenen waar je eigenlijk niet over kunt lopen, zeker niet op slippers...
Maar we zijn nu eenmaal in Brazilië en willen graag op onze havajana's de omgeving verkennen. Terwijl we op ontdekkingstocht zijn hebben we al vrij snel een nieuwe vriend gemaakt. Hij is zwart heeft vier poten en een staart we geven hem de naam el Perro. Deze trouwe viervoeter leidt ons door zijn stad door leuke straatjes, pittoresk strandje en het afscheidnemen was zwaar; ( we zijn snel een supermarkt in gevlucht toen hij even niet keek).
Het hostel is echt een second home. Gezellige huiskamer, hangmatten en er hangt een ontspannen sfeer. We slapen met zijn 8 op de kamer is even wennen net als de koude douche en het toilet die je moet doorspoelen met een bakje water maar je krijgt meteen het gevoel alsof je 1 grote familie bent.
Het ontbijt in het hostel is ongekend.. !! Een tafel vol met fruit zoals meloen, druiven, mango's ananas, verschillende soorten brood, cake, en beleg. Om je vingers bij af te likken.
De eigenaar van het hostel figureert als een soort vader figuur. Iedere avond zorgt deze Argentijn voor een overheerlijke maaltijd. Wij hebben genoten van zelfgemaakte pizza's en een pan vol caphrina's. De pessimistische Joe dacht maar 1 glaasje te krijgen, maar helaas hij kreeg een pan vol! ( en Joe er staat nog een half gevulde pan op je te wachten, ff door drinken joh!)

Na een goede nacht slapen alweer vroeg wakker ( best handig zo'n jetlag). Groots ontbijt gegeten en toen de bus gepakt richting Trinidad. Tijd om onze eerste duik in zee te nemen!

Het strand van Trinidad is echt mooi! Geelwit zand en een ruige zee met flinke golven. Een baai omringd door groene jungle waarbij de bergen in sluierbewolking op gingen omdat het net geregend had. Dit zorgde voor een mysterieuze sfeer.
Gelukkig trok het snel open en kwam de zon ons opzoeken. Dus wij lekker op onze sarong en Joe foto's maken. Af en toe een duik in de zee (houdjebikinivast.nl) of een strandwandeling ... op zoek naar een ijsje en zonder terugkomen (sorry Inges). Natuurlijk goed insmeren onze winterhuidjes, dat weten wij.
Weten... Wisten ...
Met resultaat. Joe en Inges allebei flink verbrand. Jane niet, die heeft dan weer een stijve nek (sankyou airco!). Nondeju.

Na Paraty doorgereisd naar Ilha grande. Een mooi tropisch groen eiland met een echt relaxte backpacksfeer dicht bij Rio de Janeiro. Kleine strandtentjes en barretjes. Geen auto's of verkeer. Lekker rondlopen op slippertjes en
genieten van het zonnetje( deze keer extra voorzichtig).
Het eiland heeft verschillende strandjes die we de komende dagen gaan bezoeken.

Maar nu gaan we eerst nog een verjaardag vieren; Inges B-day! Daar moet op gedronken worden.

Liefs uit het warme zonnige Brazilië!
Ciao, DE meisjes

P.s Thx voor alle lieve berichtjes en cadeautjes.

• 23 Februari 2014 - 14:09

Vera:

Ha die Janneke! Eindelijk gelukt je te vinden ;-)
    Het klinkt allemaal als een paradijs op aarde, heerlijk hoor! Feliciteer Inge ook van me, leuk dat ze haar verjaardag daar viert! Geniet van alles en de ijsjes! Zolang het nog kan ;-)))

• 23 Februari 2014 - 14:41

Femke:

Heee (verbrande) bofkontjes!

Wat leuk om te lezen! En jaloersmakend natuurlijk :). Goed van start gegaan dus en nog veel moois wat komen gaat. Enjoy!
    X femke

• 23 Februari 2014 - 17:11

Miek:

Jane en Inge! Heel leuk om te lezen wat jullie beleven. Geniet samen! Kus miek

• 23 Februari 2014 - 20:05

Marieke:

Hoi Inge,
    Allereerst: van harte proficiat met je verjaardag!Aan de foto's te zien heb je geen verkeerde plek uitgekozen om jarig te zijn.
    Vandaag jullie verslagen van de reis tot zo ver gelezen, en het klinkt al heel geweldig.
    Smaakt naar meer. Geniet maar ten volle van al jullie avonturen.
    Veel liefs, Marieke

• 23 Februari 2014 - 21:31

Alice:

Hallo meisjes! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Inge! Maak er nog een fijne avond van....Of slapen jullie al? Leuk om nu al een jaloersmakend verhaal te lezen! Geniet ze daar! Lieve groet Alice.

• 23 Februari 2014 - 21:42

Bert:

Misschien een beetje laat maar de felicitaties aan Inges zijn niet minder gemeend.
    Wat een mooie reisverslagen maken jullie. Ook een beetje vakantie voor mij als ik ze lees.
    Geen haaien die snaaien in de koele oceaan?
    Groetjes aan jullie drietjes

• 23 Februari 2014 - 21:43

Michon:

Haa meiden, allereerst inge van harte gefeliciteerd met je verjaardag lieverd! Nog een hele fijne reis gewenst. Ik kijk uit naar t volgende bericht xx

• 23 Februari 2014 - 21:46

De Gerries:

Zet ons jong maar in t zonnetje vandaag! En pak er zelf ook 1 ;) Knuffel.

• 23 Februari 2014 - 22:26

Adje:

Hè. Inge. Je verjaardag vieren zo ver van je familie dat valt niet mee, gelukkig ben je in een prachtige omgeving en zijn er leuke tentjes en barretjes, proost dan op jou verjaardag!!!!!!
    Nu hier is de lente ook los gebarsten. Een echte zon dag. Die ik met de jongens heb door gebracht op de Rosmalenseduinen. Heerlijk kuilen gegraven in het zand en gepicknickt in een tent van takken en palen. Tja, en dan is Boris ook jarig. Hij wordt 8 jaar. Veel van zijn honden vriendjes kwamen hem besnuffelen. Dus een echte Zondag. Maar meiden ga rustig verder met het ontdekken van de wereld, ik hou jullie in de gaten. Dikke kus voor jullie allen

• 23 Februari 2014 - 23:12

Frans:

Een heerlijk begin dus!! Geniet ervan saampies en doe grumpy de groeten!! ;) x Frnzzie

• 23 Februari 2014 - 23:15

Thijs:

Inges hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Dikke kus

• 24 Februari 2014 - 23:57

Rogier Van Lokven:

Damn, de stranden klinken echt goed daar! Tropical paradise!!!! Ijsje eten ;), looool !!!
    Inge, beetje laat, maar alsnog proficiat met je verjaardag! Vast geweldig kunnen vieren!

Maar leuk verhaal meissies!! Keep it up!!

Xxx

• 25 Februari 2014 - 09:23

Hans Verhoeven:

Geweldig reisverslag ! Inge van harte gefeliciteerd , deze verjaardag zal je niet snel meer vergeten !! Geniet ervan . x

• 25 Februari 2014 - 14:15

Heleen:

OH YESS! Fijn verhaal. Hou dit vast meisjes. Geluk en liefde xxxxxxxxx

• 26 Februari 2014 - 19:47

Saskia:

Ladies, t klinkt geweldig!! Geniet van alle indrukken, het relaxen en elkaar. Super foto's. Xx

• 27 Februari 2014 - 13:06

Bart:

Enjoy girlz! Inge nog gefeli :)

• 28 Februari 2014 - 14:18

Sjonnie:

Ola chicas,

Wij zijn al in de carnaval stemming, hoe zit dat bij jullie?
    Heb vernomen dat de boerenkiel niet echt trending is in Rio.
    Daarentegen schijnt in de unie de bikini met paillletjes en verentooi wel helemaal hot te zijn.
    We zullen t gaan zien vanavond....

Dames, heel veel plezier daar en stuur maar snel weer n update.

Groeten,

John

• 03 Maart 2014 - 20:58

Janneke F:

Hoi meiden,

In verband met de drukte was ik niet eerder in de mogelijkheid jullie eerste reisverslag te lezen. Ten eerste super leuk geschreven! Haha echt een toffe eerste reisgenoot al vind ik het wel een beetje cru hoe jullie hem achter hebben gelaten